martes, 8 de febrero de 2011

Luxemburg i alguna cosa més

Quan portes gairebé 3 setmanes d’exàmens i treballs, quasi sense sortir de casa, es necessita una mica d’aire fresc. Dimecres passat vaig fer l’últim examen i al mateix dia vam aprofitar per celebrar el cap d’any xinès i conèixer alguns dels nous erasmus. El vam celebrar a casa nostre aprofitant que dues de les companyes de pis són Xines, i van venir unes 9 o 10 persones més. Sincerament no m’esperava el menjar tant bo, amb el menjar no m’acostumo a arriscar massa, però em va agradar molt. A més a més en van fer un fotimer com acostumen a fer els asiàtics.

Aquell mateix vespre em vaig fer les maletes ja que l’endemà vam marxar a un viatge gairebé imprevist a Luxemburg. El dijous a les 9 del matí les dues finlandeses, una xina, una altra catalana i jo vam agafar el cotxe de la Linda (una de les finlandeses) i amb qüestió de 3 o 4 hores vam ser a Luxemburg. Un cop allà i haver trobat l’hotel vam anar a visitar la ciutat. Era molt estrany, semblava que estiguéssim dins d’una pel·lícula d’aquestes que s’inventen el paisatge. És una ciutat d’estil medieval, amb molts desnivells i altures impressionants. Vam anar al cementiri militar més gran d'europa, que es veu que és allà, vam anar també a unes coves per dins la muntanya que acabaven a les parets d’uns penya-segats i des de la cova es podia veure què hi havia a baix tan sols traient el cap entre la balla que evitava que algú es matés.

Una altra de les coses que em va impressionar de Luxemburg és la riquesa que hi havia; 7 de cada 10 homes anaven amb americana i corbata. La veritat és que no sabia res d’aquest país, ni com era la gent, ni què hi havia per visitar, ni quin idioma parlaven... El que sabia és que tenen bastantes institucions pertanyents a la Unió europea com el banc, però no m’esperava el que vaig veure; les dones molt ben vestides, els homes igual, tothom amb cotxes cars, cases gegants, botigues i restaurants també molt cars, ... Tot i així la ciutat em va agradar molt, però és tant petit que de seguida ho vam tenir vist. El divendres a la tarda vam voler anar a les afores de la ciutat a veure si trobàvem algun restaurant baratet al mig d’algun poble per poder sopar i vam anar a parar a Alemanya on vam parar a un supermercat a comprar una mica de menjar ja que allà és més barat. Quan vam sortir del supermercat vam anar a parar a França on vam trobar una petita torre Eiffel on també ens vam parar a tirar algunes fotos, com que era massa fosc vam decidir que l’endemà tornaríem a passar per allí de camí cap a Breda altra vegada. L’últim dia del viatge o sigui el dissabte vam parar també a Leuven un poble de Bèlgica, que si recordeu, és el poble on no vaig poder dormir durant el viatge del semestre passat i vaig acabar dormint a l’estació de trens d’Amberes.

El dissabte es va acabar tornant a casa on ja havia arribat la nova companya de pis. Es diu Sara i és de València. Dissabte mateix vam anar al centre a veure una mica l’ambient i ens vam engrescar fins una mica tard. L’endemà em vaig haver de llevar d’hora per jugar un partit de futbol i a la tarda vespre vam anar al concert de La Pegatina a Tilburg (un poble del costat de Breda).

Va ser el millor amb diferència dels concerts que els he vist tocar. Vam anar amb la Sara, en David i en Fran també de València. Van acabar fent una batucada entre el públic, i a més a més el guitarrista em va regalar una pua. A la pròxima publicació penjaré algun dels videos editats que vaig fer durant el viatge.

2 comentarios:

  1. I also saw la pegatina in amsterdam on saturday after we arrived! cooool juuditti, i understood some of what you wrote ;-)

    Linda

    ResponderEliminar
  2. Really?? You saw them in Amsterdam?? uuuhh :)

    So that's nice u can understand something cause it's in Catalan!!!

    ResponderEliminar